2011. október 17., hétfő

Nem tudom!!

Kezdődött az egész azzal, hogy jött az infó Madától, hogy Levi Zagyvarékason 40 plusszos jászokat fogott. Nem tétováztunk sokáig, mert rá két napra le is beszéltük a pecát Madáékkal. A kalandos reggeli indulás után kalandos folytatás volt, mert Gabi eltörte fél óra után a cájg spiccét. Persze Jani és Mada kb. 10 perc alatt megszervízelték.
Megvitattuk a taktikát, valamint azt, ki merre kezdi a jászok üldözését.





Ha jól emlékszem mindenki 4-5-ös pecával volt felszerelkezve kivéve én(7-sel streamereztem) mert Angliában van még az 5-ös botom. Levi gyorsan orvosolta ezt a problémámat, mert elhozta a 4-es épített botját ami csodálatos pálca. Még soha nem horgásztam ilyen pontos bottal. (így utólag is köszönet érte). Levi a bot mellé hozott egy térképet is, amin kijelölte az érdemes és gázolható szakaszokat.
Ekkor azt gondoltam minden össze állt egy tökéletes legyezésre. Megfelelő információk, csalik, vízállás és nem utolsó sorban idő.  Sajnos nem fogtuk magunkat degeszre, ami azt illeti összesen talán 4 halat fogtunk. (képek 3 bejegyzéssel előbb)

Folytatódott azzal, hogy Ádám haverom lehívott minket egy hétvégére a Balatonra. Gabi sajnos nem tudott eljönni. Ádám és a bátyja Gábor kezdő legyesek, és megkértek segítsek nekik elindulni a legyezés göröngyös útján. Természetes, hogy örömmel válaltam ezt, és így egybe tudtam kötni a bellym kipróbálásával is. Ja és persze mindannyiunknak megdobbantja a szívét egy jó kis balatoni balinozás.
Az idő az egyszerűen mesébe illő volt, a napfelkeltét már a vizen vártuk. Snecik milliói álltak a kikötőben és csak vártuk az első rablást, de sajnos csak vártuk. Két óra lóbálás után én úgy döntöttem, hogy a nádasok, hínarasok környékén rápróbálok a csukákra hátha akad valami. Olyan 400m-es szakaszt dobáltam végig, persze semmi. Valószínűleg a 19 fokos vízben még nem álltak bandába a balinok vagy nem tudom mi lehetett az ok. Az áhított őnök híréről sem lehetett hallani ezen a hétvégén. BETLI, de terített!

               balatoni napfelkelte








Nem hal sajnos


igéretes nádas


gyakorlás a parkolóban


Földi hív megy a csuka a Lónyain. A víz egy kicsit kisebb a normálnál, de esznek a halak és ez a lényeg. Már sokat törtük a fejünket merre kergetjük a krokodilpofájúakat az ősszel és ez ígéretesnek tűnt. Már nagyon ki voltam éheztem egy csukás streamerezésre, dörzsöltem is a tenyeremet. Magamban, na végre ez most tuti lesz! Van helyismeretünk, az időjós tökéletes napsütéses időt mondott. Ezt nem is folytatom, mert a részleteket és a lényeget Földi már leírta. (előző bejegyzés)

Ilyen pech sorozat után az embernek néha sírni van kedve. Ráadásul elkezd sztereotípiákat is gyártani pl: nincs hal a vízben, lehalásszák, szennyezik, mindenki haza visz mindent mérettől függetlenül. Mindig ide lyukad ki a horgász ha nem fog semmit, de miért lenne ez másképpen, hiszen egyes emberek a hazánkban mindent megengedhetnek maguknak. Mások, nagyon sokan és itt főleg vidékre gondolok, ahol nagy a szegénység és a tudatlanság. Ez együtt jár azzal, hogy hazavisznek minden halat ami a kezükbe akad. Ez érthető hiszen megeszik, eladják és többnyire a horgászat számukra nem hobbi nem kikapcsolódás hanem táplálék szerzés és némi pénzkereseti forrás vagy kiegészítés.
Szerintem amíg ez nem változik országunkban nem számíthatunk, álmodozhatunk ennél jobb vizekről. A mi országunkhoz hasonló államokban is csak a szigorúan védett vizekben van normális populáció vagy tengerük van és szinte mindenki azt zsákmányolja ki. Hiába hoznak bármilyen törvényt itthon, ha nem tartatják be, semmit sem ér.
A lényeg, hogy mi és szerintem velünk együtt sokan mások ezek után is azt gondoljuk: Legyezni akkor is JÓ!!!

Dév

2 megjegyzés:

  1. föl kellett volna verni a parasztot valami felsőbb szervnél, ha már megvett mindenkit a faluban! úgy utálom a kiskirályokat mint csák máté. ammen!

    VálaszTörlés
  2. sajnos arrafelé nem ritka az ilyesmi. és bár nem vagyunk benne biztosak, h kié a víz, a szerintünk vélt "tulaj" keze sok mindenben benne van. de ez csak egy a sok közül, ami rontja a fogási esélyeket és a vízben élők körülményeit egyaránt. mederalakítások, víztározók leengedése, feltöltése, kotrások itt és ott... a hallopásról pedig már esett szó sok helyen, felesleges is beszélni róla. minket még az ág is húz. :)

    VálaszTörlés